כתיבת תוכן

"התוכן הוא המלך" היא מתחרה לגיטימית על תואר הקלישאה השחוקה ביותר בעולם הדיגיטל. אך כדרכן של קלישאות, הבסיס נכון. התוכן הוא מה שגורם לעסק להתבלט ולבנות אמינות, באמצעות מסרים אחידים, ברורים ומותאמים לקהל היעד. תוכן איכותי מייצר חווית משתמש חיובית, מסייע להקטין התנגדויות, והופך לידים ללקוחות משלמים.

כתיבת תוכן מקצועית 

כתיבת תוכן היא מקצוע. קופירייטר יודע איך לנסח מסרים מושכים ומדויקים, ולייצר טקסט קצר וקולע, שימשוך את תשומת הלב. קופירייטר גם יודע איך לשמור על הקצב של הטקסט, לשלב כותרות שיקלו על הקריאה, ולשים דגש על מה שבאמת מעניין וחשוב לקוראים. 

כתיבת תוכן עצמאית

כתיבה אינה עריכת דין או רפואה. עקרונית, כולם יכולים לכתוב. אבל כמה מהם באמת יודעים לעשות את זה?

כתיבת תוכן אולי יכולה להתבצע באופן עצמאי, אך חברות גדולות לעולם לא ייתנו את המשימה לעובדים שמתמחים בתחומים אחרים. כתיבת תוכן דורשת ידע וניסיון, ומשפיעה מאוד על הרושם שהעסק עושה. לכן, ניתן אמנם לכתוב עצמאית, אך לא מומלץ לעשות את זה. 

כתיבת תוכן ב-AI 

מהפכת ה-AI שמתחוללת בשנתיים האחרונות הוציאה לשוק אתרים כמו ChatGPT וכלים כמו Copy.ai, אשר מאפשרים לכתוב תוכן באופן אוטומטי, ולחסוך בזמן ובמשאבים.

אך כמו בכל תחום, כשקונים בזול, לרוב משלמים ביוקר. כלי ה-AI אינם כותבים טקסט מאפס, אלא מעבדים תכנים קיימים דומים, ומייצרים טקסטים גנריים לחלוטין. במבט ראשון, הטקסטים האלו ללא ספק עוברים. אך במחשבה שנייה, הם מלאכותיים לחלוטין, ואין בהם שום ייחוד שעשוי לבדל את העסק מול המתחרים. בנוסף, גם אם הטקסט יחסית סביר, תמיד נדרשת עריכה מקצועית לפני הפרסום. 

טיפים לכתיבת תוכן מקצועית

1. קהל יעד. התוכן חייב להתאים להרגלים, לגיל, לתכונות ולשפה של קהל היעד.

2. תמציתיות. חשוב להימנע ממילים, משפטים ופסקאות מיותרות, ולכתוב באופן תמציתי. 

3. הנעה לפעולה. התוכן אמור לייצר פעולה או תגובה כלשהי מצד הקורא. 

4. כותרות ברורות. כותרת ראשית, כותרת משנה וכותרות ביניים הן כלים חשובים שמקלים על הקורא, ומועילים לדירוג בגוגל.  

5. מילות מפתח. שילוב מילות מפתח בצורה טבעית יחזק את הטראפיק באתר, בזכות קידום בגוגל ויתר מנועי החיפוש. 

6. עניין. חשוב להפתיע את הקורא בעזרת דוגמאות, עובדות או זווית חדשות. 

7. שפה. הכתיבה חייבת להתאים לשפה, לטון ולקהל היעד של המותג.  

8. רלוונטיות. התוכן חייב להיות עדכני ותואם לרוח התקופה. 

9. עריכה. גם טקסט מצוין שלא עבר הגהה ועריכה, עלול להשאיר רושם שלילי.  

10. בידול. טקסט שיווקי חייב תמיד להדגיש את ההבדלים בין העסק לבין המתחרים.

ממה להימנע בכתיבת תוכן מקצועית

1. קלישאות. ואם כבר נופלים לשם, לפחות להצדיק את השימוש בקלישאה (כמו בתחילת האייטם שאתם קוראים).

2. יותר מדי מילות מפתח. ב-SEO של פעם "דחפו" מילות מפתח לטקסט, שהרגיש לא טבעי. בימינו, גוגל אפילו מעניש את מי שחוטא במנהג הזה.

3. חזרה על מסרים. חשוב להבין מה המטרה והמסר של הטקסט, אבל גם לכבד את הקוראים, ולא להגזים. 

4. יומרנות. חשוב לכתוב ולדבר לקהל בגובה העיניים.  

5. הגזמה. יש לשמור על אמינות ולא להגזים בתיאור היתרונות של העסק או המוצרים שלו.  

6. פסקאות ארוכות. גולשים לרוב "סורקים" את התוכן ולא ממש קוראים אותו, לכן רצוי להקל עליהם ולאפשר להם לסרוק אותו בקלות.

7. תחביר. רצוי לשמור תמיד על משפטים פעילים, פשוטים וקצרים.

8. תכנים משוכפלים. אסור להעתיק תוכן מאתרים אחרים, קודם כל כי מדובר בהפרת זכויות יוצרים, אך גם כי הדבר עלול לפגוע בדירוג בגוגל. 

כתיבת תוכן מקצועית לדיגיטל

חלק מהעסקים מבקשים מאחד העובדים "לכתוב משהו". אחרים נעזרים בכלי AI, ושמחים לחסוך קצת. אך בסופו של דבר, כתיבה תוכן איכותית לא יכולה להסתמך על טכנולוגיה בלבד, או על עובדים שמתמחים בתחום אחר. אם רוצים תוכן שמשרת את העסק, צריך להשקיע בו. לאורך זמן, זה ישתלם. 

צריכים עזרה בכתיבת תוכן וקופי?