בלוג הוא כלי מצוין לתקשורת ישירה ופחות מעונבת עם גולשים. הוא מאפשר להעביר מידע על החברה, לצד תוכן מקצועי או שימושי בתחום הפעילות. זה נותן ערך לגולשים, ומבסס את החברה כאוטוריטה בתחום.
לבלוגים יש גם יתרון טכני: מדובר בכלי חזק לשיפור דירוג האתר בגוגל ומנועי חיפוש נוספים, כי הוא מאותת להם שמדובר באתר פעיל ודינמי, עם תוכן עדכני, שנותן מענה לנושאים שמעניינים את קהל היעד שלו.
שילוב היתרונות הזה הופך בלוגים לכלי חשוב באתרים של חברות מכל סדר גודל.
כל עסק יכול להפיק ערך רב מבלוג פעיל ורלוונטי. בלוג עוזר למשוך גולשים, לענין לקוחות, לבסס אוטוריטה, לקדם את האתר במנועי החיפוש, ולחשוף את העסק בפני קהלים רלוונטיים.
כדי לנהל בלוג, צריך להיות באתר אזור תוכן דינמי, המאפשר להעלות מאמרים או פוסטים באופן קבוע, רצוי פעם בשבוע ומעלה.
עם זאת, לא כל אתר מאפשר להטמיע בלוג בקלות. במערכות ניהול תוכן כמו וורדפרס, יש פונקציה מובנית לכתיבת פוסטים, ולעמוד ראשי של בלוג, הכולל תקצירים. באתרים ישנים יותר, אין בהכרח אופציה כזו, וצריך לבצע התאמות – לפעמים באמצעות פיתוח – כדי להעלות תכנים חדשים באופן קבוע.
ברוב המקרים, גם אם אין באתר בלוג, ניתן לפתוח בלוג חדש במסגרת תהליך של שדרוג האתר, מבלי להקים אתר חדש.
על מנת להקים ולנהל בלוג פעיל שמייצר טראפיק, האתר צריך לעמוד בכמה דרישות בסיסיות, כולל תוספים רלוונטיים, אפשרות לעדכונים שוטפים, ואינדוקס מהיר בגוגל. בנוסף, האתר צריך להיות רספונסיבי (מותאם לכל מכשיר, כולל טלפונים ניידים), ולכלול תשתית לאופטימיזציה מתמדת.
1. כותרות. כותרות קצרות ומעניינות הן גורם מרכזי להקלקות.
2. תדירות. פרסומים קבועים מעודדים קוראים לחזור לאתר, וטובים לדירוג בגוגל.
3. מילות מפתח. שימוש בביטויים הנכונים יביא קוראים לאתר, ויעלה את דירוג האתר בתוצאות הדירוג של המילים הרלוונטיות.
4. קישורים. קישורים פנימיים (בתוך האתר) ובעיקר חיצוניים (לאתרים אחרים) משפרים את הדירוג של האתר מבחינת מנועי החיפוש.
5. עדכון תוכן קיים. הוספת מידע רלוונטי ונתונים אקטואליים לתכנים קיימים, משפרים את הרלוונטיות של התוכן הקיים באתר.
6. כתיבה ברורה. כתיבה קולחת ומשפטים ברורים מקלים על הקריאה, ומשאירים קוראים יותר זמן.
7. מדיה איכותית. תמונות משפרות את הנראות וסרטונים משאירים גולשים זמן רב יותר.
8. פסקאות קצרות. פסקאות של 2-3 משפטים לכל היותר מאפשרות לקוראים "לרוץ" עם העיניים על התוכן, ולמצוא יחסית בקלות את המידע שחיפשו.
9. קריאה לפעולה. בסוף כל פוסט רצוי להוסיף קריאה לפעולה שתיקח את הקוראים לשלב הבא, כמו למשל רישום לניוזלטר, השארת פרטים, וכו'.
10. אנליטיקס. חשוב לעקוב אחרי ביצועי הבלוג, כדי להבין מה עובד ומה לא, ולתכנן תכנים עתידיים בהתאם.
1. תוכן משוכפל. אסור לקחת טקסט בקופי-פייסט מאתרים אחרים. מעבר לזכויות היוצרים, זה פוגע בדירוג האתר ובאמינות שלו.
2. שימוש יתר במילות מפתח. פעם כתבו ככה. היום זה בעיקר מפריע לקריאה, ואף עלול לפגוע בדירוג בגוגל.
3. תוכן לא רלוונטי. תוכן שלא מתאים לקהל היעד, ועשוי להביא אותו לאתר מבלי להשאיר אותו שם, פוגע לאורך זמן בדירוג האתר על ידי גוגל.
4. פסקאות ארוכות ומשפטים מורכבים. מומלץ להקפיד על משפטים ברורים ופסקאות קצרות.
5. תמונות גדולות מדי. תמונות "כבדות" פוגעות בזמן הטעינה ובחווית הגלישה, ועלולות לגרום לגולשים לעזוב לפני שהעמוד נטען.
6. שגיאות. לפני כל פרסום, כדאי תמיד לעבור פעם אחרונה על הטקסט ולעשות הגהה. שגיאות כתיב ותחביר פוגעות משמעותית באמינות של הטקסט, ושל מי שכתב אותו.
בשלב ראשון, צריך לוודא שהאתר ערוך לכך מבחינה טכנית. בשלב שני, צריך לבצע מחקר, הכולל מחקר מילים ובחירת נושאים. בשלב השלישי, ניגשים לכתיבה, ולהתאמת התוכן לגוגל.
זה לא קורה תוך יום, וגם לא תוך חודש, אבל עם תכנון נכון וכתיבה ישירה ומדויקת, שנותנת ערך לגולשים, הבלוג עשוי להפוך לכלי מרכזי בחיזוק הנוכחות הדיגיטלית של העסק.
צריכים עזרה בניהול בלוג?