ניהול ניו-מדיה

ערוצי ניו-מדיה הם מרכיב מרכזי בפעילות אונליין, שעוזר לעסקים לתקשר עם הקהל הרחב, ולתת מענה ללקוחות באופן ישיר ובזמן אמת. 

מה עושה מנהל ניו-מדיה?

ניהול ערוצי ניו-מדיה כולל כמה תפקידים, מיצירת תוכן ועד ניתוח ביצועים.

התוכן – טקסט, תמונות וסרטונים – הוא הבסיס לפעילות, ואמור למשוך את קהל היעד, ולעורר אותו לגלות מעורבות (אנגייג'מנט).

העבודה של מנהל תוכן כוללת גיבוש של אסטרטגיית תוכן, בנייה ועבודה לפי גאנט, יצירת תוכן, העלאת התוכן לאוויר, אינטראקציה עם עוקבים, מענה לתגובות, ובגדול – תפעול העמוד וחיזוק הנוכחות והקשר של המותג עם הקהל שלו. 

ניתוח נתונים בניו-מדיה

כלים כמו Google Analytics ו-Facebook Insights מאפשרים לבצע מעקב שוטף ולנתח את הביצועים של כל פוסט אורגני, ממומן או קמפיין. זה מאפשר לחברות מדיה למדוד את מעורבות הגולשים, להצביע על פוסטים ותכנים שמייצרים יותר עניין ותוצאות, ולפלח דמוגרפית את קהלי היעד, כדי לשפר בהתמדה את תרומת הפעילות לעסק. 

אתגרים בניהול ניו-מדיה

מעל הכל, השינוי המתמיד באלגוריתמים של הרשתות החברתיות, שפוגע לעיתים קרובות בחשיפה האורגנית (הלא-ממומנת) של התוכן. 

בנוסף, נדרש ידע טכני כדי לנתח את התוצאות, ושילוב של זמינות, סבלנות ומקצועיות כדי לנהל תקשורת רציפה וחיובית עם גולשים. 

תוכן מותאם לקהל היעד

התוכן הוא המלך. שמעתם את זה מיליון פעם, וזה עדיין נכון. הבסיס לפעילות הוא – תחזיקו חזק – תוכן טוב, שנותן ערך מוסף לקוראים, מייצר עניין ומעורר מעורבות. כדי לעשות את זה, חשוב להכיר את קהל היעד לאורך זמן, ולהבין את הצרכים, ההרגלים ונקודות הכאב שלו. 

גם הנראות של התוכן חשובה. לעסק צריכה להיות שפה ויזואלית המזוהה עמו, המשרתת את הערכים והאופי של המותג (קליל, פורמלי, מקצועי וכו'). 

לפחות חלק מהתוכן צריך להיות אינטרקאטיבי, ולייצר מעורבות באמצעות שאלות, סקרים, תחרויות, דירוגים, שיתופים, וכל כלי נוסף שיגדיל את התפוצה האורגנית והאינטרקאציה עם העוקבים (והחברים שלהם). 

יתרונות של ניהול תוכן מקצועי בניו-מדיה

1. חשיפה. תוכן איכותי שמעורר מעורבות מגדיל את החשיפה לקהלים חדשים. 

2. מיתוג. תוכן יצירתי מחזק את הזהות והמוכרות של המותג. 

3. מעורבות. תוכן מקורי ומעניין מייצר תגובות, לייקים ושיתופים. 

4. חדשנות. פוסטים מעוצבים וסרטונים שומרים על רעננות ורלוונטיות.

5. נאמנות. מסרים מותאמים אישית מגבירים את תחושת החיבור והנאמנות של לקוחות.

ניהול מקצועי של ערוצי ניו-מדיה

תוכן איכותי בערוצי הניו-מדיה מחזק את המוניטין והאמינות של העסק, ואת הנוכחות שלו בדיגיטל. לכן עסקים רבים בוחרים באיש תוכן מקצועי, כדי למקסם את התועלת של הערוצים הפופולריים האלו. 

צריכים עזרה בניהול ערוצי ניו-מדיה?