בוטים הם תוכנות אוטומטיות לביצוע משימות שונות ללא התערבות אנושית, משירות לקוחות ועד תהליכי שיווק דיגיטליח.
בוטים פועלים במגוון פלטפורמות דיגיטליות, ומאפשרים לעסקים לספק שירות לקוחות זמין ואיכותי, לנהל אינטראקציות רבות בו-זמנית, ולהבטיח חוויית לקוח עקבית. כמו כן, הם מאפשרים לעסק לחמם לידים ולשמור איתם על קשר רציף.
בוטים מתוכננים לפי תרשים זרימה קבוע מראש, הכולל מסלולים שונים, בהתאם לתגובות המשתמשים. תכנון הפלואו קריטי כדי לספק מענה וליצור חווית משתמש איכותית וממוקדת מטרה. הטסטים בבוט צריכים להיות ממוקדים וברורים, ורצוי גם ידידותיים, כדי לשפר את חווית המשתמש, ולספק ללקוח את המענה או הפתרון הרצוי, בכמה שפחות צעדים.
1. זמינות. מענה בכל שעה, ללא תלות בזמינות אנושית.
2. תגובה מיידית. מענה מהיר לשאלות נפוצות.
3. ייעול התקשורת. חיסכון בזמן וכוח אדם במשימות פשוטות או חוזרות.
4. מיקוד וחוויית לקוח טובה. מענה מדויק ללקוח, החוסך לו זמן ואנרגיה.
5. ניהול שיחות מרובות. תקשורת עם מספר גדול של משתמשים בו-זמנית.
6. דיוק במענה. מענה אחיד וברור לשאלות, המונע טעויות.
7. היכרות עם צרכי הלקוח. הבנה של צרכים, רצונות ונקודות כאב, ניתוח שיחות ונושאים חוזרים.
8. עדכון רציף. עריכה ושדרוג של התכנים והפלואו בכל שלב, בהתאם לצרכים המשתנים.
9. הגדלת מעורבות. חוויית שימוש אינטראקטיבית, המזמינה לקוחות לשאול שאלות, לקבל מידע נוסף, ולתקשר עם המותג בצורה נגישה ונוחה.
10. תמיכה בפלטפורמות שונות. הבוטים פועלים במגוון רחב של ערוצים כמו אתר, ווטסאפ, פייסבוק, ואחרים, שבהם הלקוחות בין כה נמצאים.
1. מטרות ברורות. יש להכיר את הצרכים של הלקוחות ולתכנן את השיחה כדי לתת להם מענה.
2. שפה ידידותית ומובנת. הטקסטים חייבים להיכתב בשפה ברורה ומזמינה, המותאמת לקהל היעד.
3. תכנון זרימה נכון. פלואו מסודר מוביל את הלקוח בקלות למידע או לפתרון.
4. עדכונים שוטפים. הבוט חייב להתעדכן ולהכיל את כל המידע הרלוונטי, בהתאם לצרכים המשתנים.
5. אופציה לשיחה עם נציג. אפשרות לשיחה עם נציג אנושי במידת הצורך.
6. זרימת שיחה טבעית. השיחה צריכה להרגיש טבעית, ולא מלאכותית-רובוטית.
7. פנייה אישית. רצוי לשלב פניות אישיות ככל האפשר במהלך השיחה.
8. בדיקות תקופתיות. יש לעקוב אחר הביצועים ולבצע עדכונים בהתאם.
9. יוניסקס. ברוב המכריע של המקרים, רצוי לבחור בניסוחים הפונים לשני המינים, במקום רק לגברים.
10. תשובות מוכנות. רצוי לשלב תגובות מוכנות לשאלות או מצבים נפוצים כמו "לא הבנתי" או "אפשר עזרה?", כדי לאפשר ללקוחות להמשיך בשיחה בקלות.
בוטים הם כלי שיווק נוח ואפקטיבי, שמשדרג את חוויית המשתמש ואת הקשר עם הלקוחות. אך מעבר להיבט הטכני, חשוב לתכנן נכון את הפלואו ולכתוב בוטים בצורה ברורה המותאמת לקהל היעד, ולצרכים הייחודיים של העסק, כדי לשרת את המונטין של העסק.
צריכים עזרה בכתיבת בוטים?